Jag kan inte logga in, hur gör jag?

Du har förmodligen använt felaktigt användarnamn och/eller fel lösenord 5 gånger eller mer och då ska du ha fått ett mail som säger att ditt konto blivit inaktiverat och att du ska kontakta din sekreterare eller IT-samordnare och be dem aktivera ditt konto igen.  I det fall sekreteraren eller IT-samordnaren inte vet hur de ska göra: Det görs genom att man går till Min klubb > Personer och klickar på namnet. Under fliken ”Konto” aktiverar man det och avslutar med ”Spara”.

När kontot är aktiverat surfar du till inloggningssidan igen och klickar på ”Glömt lösenord”, skriv in din epostadress som du har registrerat i ClubAdmin och klicka på ”Skicka”. Du får omgående ett mail från noreply@clubadmin.se. Öppna mailet och klicka på länken som finns däri. Tänk på att länken bara är aktiv i 10 minuter, därefter måste du göra om proceduren med att klicka på ”Glömt lösenord”.

Skriv in ett nytt lösenord som måste vara minst 10 och max 50 tecken och innehålla minst en siffra, minst en stor bokstav och minst en liten bokstav, specialtecken får användas dock inte i början av lösenordet. Lösenordet får inte heller innehålla ditt namn eller ordet Rotary.